TRX – multifunkčný tréning pre každého!

TRX – multifunkčný tréning pre každého!

Každý túži mať vypracované a pevné telo, z ktorého už na prvý pohľad srší zdravie a energie, a ktoré je príťažlivé pre opačné pohlavie. Nie každý však má čas, chuť a prostriedky na to, aby stále chodil do fitnes centier a vykonával náročné cviky na strojoch, ktoré často nie sú také efektívne ako by sme si predstavovali. Cvičenie, ktoré zaručene prinesie žiadané výsledky a nie je tak časovo náročné je známe ako TRX. 

TRX sa v poslednej dobe stalo veľmi vyhľadávaným a obľúbeným druhom cvičenia. Začali ho používať profesionálny športovci, celebrity ho začlenili do svojho prípravného programu, budujú sa mnohé športové centrá zamerané vyložene len na tento druh cvičenia a dokonca si ho začali kupovať aj bežný ľudia, aby mohli trénovať sami, kedykoľvek a kdekoľvek.

Čo je vlastne TRX?

TRX – Total-Body Resistance Exercise Suspension Training

Pomáha nám kvalitne a efektívne pomocou funkčných cvikov spevniť a posilniť celé naše telo. Ide o tzv. závesné cvičenie, pri ktorom sa vždy nejaká časť nášho tela dotýka podložky. Pomocou funkčných silových a dynamických pohybov a spevňovaním celého tela ho posilňujeme komplexne a rovnomerne, a tým predchádzame svalovej disbalancii a zraneniam.

TRX pozostáva zo závesného systému ktorý možno ľahko upevniť či už na dvere, stromy, hrazdy a mnoho iného, čo umožňuje cvičiť doma, vonku na ihrisku a prakticky kdekoľvek inde. Ďalej ho tvoria dva silné, pevné popruhy, na ktorých sú úchyty pre ruky aj nohy.

Ako vzniklo?

Vynálezcom TRX systému je Randy Hetrick, ktorý po ukončení vysokej školy slúžil ako veliteľ námorných jednotiek. Stal sa veliteľom elitných SEAL jednotiek, ktoré sa často kvôli náročným misiám dostali do ťažkých podmienok, kde nemali potrebné nástroje na udržanie telesnej sily a kondície. Preto R. Hetrick začal vymýšľať, akým spôsobom efektívne cvičiť aj v obmedzených priestoroch a podmienkach. Tu položil základy dnešného TRX a v jeho zdokonaľovaní pokračoval aj po ukončení vojenskej služby.

 

Variabilita tréningov!

Mnohí si možno myslia, že po čase sa cviky budú opakovať  a stane sa z TRX stereotypný druh tréningu. Sú však na omyle! Cvičenie a celkovo cviky môžu byť veľmi všestranné a rôznorodosť cvikov je nekonečná. Pri začiatočníkoch sa volia menej náročné polohy, pri ktorých je telo viac kolmo na podložku a tým je aj cvičenie ľahšie. Postupne, keď sa vám začne zdať, že už je to pre vás celkom ľahké, stačí sa viac nakloniť, aby bolo naše telo šikmejšie voči zemi, či zmeniť polohu nôh pri cvičení. zdanlivo malé úpravy no prekvapivo veľké rozdiely.

Páčil sa ti článok?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *