Regenerácia – neodmysliteľná súčasť nášho života!

Regenerácia – neodmysliteľná súčasť nášho života!

Rate this post

Veľká väčšina z nás sa rozhodla vo svojom voľnom čase venovať športovaniu, snažíme sa lepšie stravovať a celkovo žiť zdravšie, no často zabúdame na základnú vec, bez ktorej náš organizmus po čase začne stagnovať a pôjde do útlmu. Touto základnou časťou je regenerácia!

Všeobecne si ľudia pod pojmom regenerácia alebo odpočinok predstavia spánok, po prípade nič nerobenie v priebehu celého dňa. Áno, spánok je veľmi dôležitý, ale dnes sa pozrieme na prvky, ktoré by každý z nás mal zaradiť ako súčasť tréningovej činnosti.

1.) Strečing

Úlohou strečingu je zrýchlenie regeneračného procesu v svaloch, natiahnutie, uvoľnenie a rozpohybovanie kĺbov, šliach a svalov. Poznáme viacero druhov strečingu, ktoré sa využívajú v rôznych časoch, inými spôsobmi a prípadne aj s inými účinkami.

Dynamický strečing – tento druh sa vykonáva na začiatku tréningu, ale až keď je organizmus dostatočne rozprúdený a zohriaty, inak by mohlo dôjsť k natiahnutiu a poškodeniu svalov. Pozostáva z kmitavých pohybov, a preto ho nie je vhodné vykonávať na konci tréningu ako uvoľnenie svalov.

Statický strečing – jedná sa o najrozšírenejší druh strečingu, ktorý však nie je vhodný ako rozcvička na úvod tréningu. Využíva sa ako forma regenerácie po ťažkom a náročnom tréningu. Počas neho je potrebné aby sme sa úplne uvoľnili, kľudne dýchali a relaxovali.

Izometrický strečing – statická forma strečingu, ktorá sa používa aj počas tréningu ako forma čiastočnej rozcvičky. Cvičí sa takým spôsobom, že konkrétnu svalovú partiu najprv napneme a následne uvoľníme a natiahneme. Je to tiež účinný spôsob zvýšenia ohybnosti.

2.) SM Systém

SM Systém vymyslel MUDr. Richard Smíšek. Toto cvičenie je zamerané na stabilizáciu a mobilizáciu nášho pohybového aparátu a chrbtice. Je to taktiež rehabilitačná metóda a dobrý spôsob na zrovnanie svalových disbalancií. Je vhodný pre všetkých ľudí, od malých detí až po starších ľudí trpiacich rôznymi problémami.

Účinná pomoc pri:

  • zlom držaní tela ( v dôsledku zranení, deformácii zo sedavého zamestnania, ale aj vrodené poruchy)
  • stuhnuté, skrátené svaly
  • poruchy s chrbticou
  • ochabnuté svalstvo

3.) Masáž

Veľmi príjemná a obľúbená časť mnohých ľudí. Účinky masáže sú známe už od dávnych čias. Pomáhajú svalovým problémom, pri zotavovaní sa z rôznych zranení či chorôb a veľmi priaznivo pôsobia aj na duševný stav človeka. Pozitívne účinkujú na choroby nervovej sústavy ako sú bolesť chrbtice, obmedzený pohyb aj ochrnutie. Ďalej aj pri poruchách pohybového systému. Od rôznych degeneratívnych ochorení až po pooperačné ťažkosti.

Páčil sa ti článok?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *