Problémy so zaspávaním? Týchto 6 tipov vám zaručene pomôže!

Problémy so zaspávaním? Týchto 6 tipov vám zaručene pomôže!

Rate this post

Spánok je jedna z najdôležitejších životných potrieb nielen človeka, ale všetkých živočíchov. Problémy so zaspávaním a spánkom samotným by ste tak rozhodne nemali zanedbávať. Ak s ním problémy máte, vyskúšajte týchto 6 účinných tipov, ktoré zaručene pomôžu!

1. Chodievajte spať v pravidelnom čase

Túto radu ste pravdepodobne počuli už často, je však skutočne účinná. Na druhej strane, treba povedať, že toto je zároveň jedna z rád, ktoré sa najťažšie realizujú v reálnom živote. Málokto si totiž dokáže svoj čas organizovať tak dokonale, že vie každý deň chodiť spať v rovnakom čase. Skúste si svoje denné aktivity organizovať tak, aby ste chodili spať aspoň približne v rovnakom čase. Ak bežne chodíte spať o polnoci a zrazu si raz zmyslíte, že potrebujete ísť spať skôr, nečudujte sa, že sa vám nedá zaspať. Naše telo si zvykne na približný čas, kedy chodievate spať a v takom čase je aj pripravené na zaspatie.

2. Chodievajte spať čo najskôr

Áno, táto rada je ešte náročnejšia na splnenie ako tá prvá. Ak však máte reálne problémy so zaspávaním, oplatí sa ju vyskúšať. Väčšina organizmov má totiž od prírody svoje metabolizmy nastavené tak, aby únavu a potrebu spať pociťovali hneď po západe slnka.

3. Nejedzte sladkosti pred spaním

sladkosti spánok

Jedenie tesne pred spaním je problémom mnohých ľudí, práve toto je však veľká príčina neschopnosti zaspať. Špeciálne sladké jedlá a nápoje spôsobujú problémy so spánkom, cukor vám totiž dodá energiu, nečudo, že keď ste plní energie, tak spať sa vám nechce. Vyhýbať by ste sa pre spaním nemali len sladkým jedlám, ale akémukoľvek nadmernému jedeniu, ktoré zaťažuje žalúdok.

4. Zvýšte si teplotu

Veľmi efektívnym spôsobom, ako ľahšie zaspať, je dopriať si pred spaním horúcu sprchu. Zvýšenie telesnej teploty pred spaní podporuje zaspávanie, a to dosť výrazne. Ďalším účinným riešením je nosiť ponožky na spanie. Keďže nohy sú najslabšie prekrvovanými časťami tela, pri nezakrytí sa rýchlo ochladia. Práve pocit chladných nôh môže spôsobovať problémy so zaspávaním. Ponožky sú tak skvelým riešením.

5. Spite pri správnej teplote

Nielen teplota tela, ale aj teplota samotnej miestnosti, v ktorej spíte, sa výraznou mierou podieľa na kvalite zaspávania a spánku. Ideálna teplota na spánok je 15 – 20 stupňov, čokoľvek pod a nad týmto intervalom môže spôsobovať problémy so spánkom. Najmä v letných mesiacoch je problém túto teplotu dostať do optimálnych hodnôt, preto má veľa ľudí práve v lete problémy so spánkom.

6. Odstráňte rušivé vplyvy

Pod týmto nemyslíme plačúce bábätko o poschodie nižšie alebo hluk z ulice, aj keď tieto vplyvy vedia veľmi nepríjemne ovplyvniť schopnosť zaspávania. Na mysli máme najmä moderné technológie, ktoré produkujú elektromagnetické vlny, ktoré patria medzi najrušivejšie elementy pre ľudskú psychiku. Nemali by ste tesne pred spaním a v posteli pozerať televízor a telefón by ste na noc mali buď vypínať alebo aspoň prepnúť do letového režimu, kedy neprijíma a nevysiela žiadne vlny. Vyskúšajte to, len samotná skutočnosť neodkladania si zapnutého mobilného telefónu na nočný stolík vie spraviť divy s vašou schopnosťou rýchlo zaspať.

Dúfam, že niektoré z rád sami vyskúšate a pomôžu vám. Prajem príjemný spánok 😉

Páčil sa ti článok?

One thought on “Problémy so zaspávaním? Týchto 6 tipov vám zaručene pomôže!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *