Plávanie – 3 dôvody prečo mu venovať väčšiu pozornosť.

Plávanie – 3 dôvody prečo mu venovať väčšiu pozornosť.

Rate this post

Plávanie pozná azda každý z nás. Veľmi príjemný a účinný druh tréningu a regenerácie pre náš organizmus, ktorý je vhodný pre každého. Či sa jedná o malé deti, staršiu generáciu, zranených alebo zdravotne postihnutých ľudí. Tu sú 3 dôvody prečo plávaniu venovať väčšiu pozornosť.

1.) Otužovanie

Otužovanie je dôležitým aspektom pri zlepšení nášho imunitného systému, od čoho sa následne odvíja aj náš zdravotný stav. Môžu s ním začať ľudia rôznych vekových kategórií, avšak pri deťoch musíme byť opatrnejší a obozretnejší. Otužovanie napomáha nášmu organizmu lepšie znášať chladné počasie, znižuje intenzitu prechladnutí, vzniku ochorení dýchacích ciest a aj pomáha pri niektorých alergiách. Aby však otužovanie bolo účinné treba ho vykonávať pravidelne a nie jednorázovo. Napriek jeho pozitívnym vplyvom sa otužovanie neodporúča chorým ľuďom a ľuďom trpiacim srdcovými ochoreniami.

2.) Posilňovanie a chudnutie

Plávanie je skvelou doplnkovou aktivitou do tréningu každého človeka. Pri plávaní, podobne ako pri cvičení vo fitnes centrách, prekonávame našimi svalmi určitý odpor, čo pomáha pri rozvoji svalových partií na celom tele. Narozdiel od izolovaných cvikov s činkami vo posilovni je plávanie všestrannejšie, komplexnejšie a pre naše telo prirodzenejšie. Samozrejme pre správny efekt je potrebné ho kombinovať aj si inými druhmi posilňovacích cvičení. Čo sa týka chudnutia, pri plávaní sa priemerne spáli okolo 400 kcal za hodinu. Tieto hodnoty sa menia v závislosti od intenzity plávania štýlu, ktorý si vyberieme. V porovnaní s behaním spálime viac ale trvá to trochu dlhšie. Plávanie je však skvelý spôsob najmä pre ľudí trpiacich obezitou ako začať chudnúť.

3.) Rehabilitácia

Plávanie je v súčasnosti veľmi populárnym a fyzioterapeutmi často doporučovaný spôsobom rehabilitácie rôznych zranení, no najčastejšie chrbtice. Tým , že plávanie nadľahčuje naše telo znižuje záťaž na zranenú časť, ktorá je v porovnaní so záťažou na naše telo na súši minimálna, a tým pádom dochádza k lepším a rýchlejším rehabilitačným procesom. pri vážnych zraneniach však často býva aj samotné plávanie problémom. Vtedy je vhodný aj samotný relax vo vode spojený s ľahkými rehabilitačnými cvikmi či obyčajnou chôdzou v hlbšej vode. Niektorí doktori dokonca uprednostňujú plávanie pred samotnou operáciou.

Páčil sa ti článok?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *