Jete tvaroh? Toto je 5 dôvodov, prečo by ste mali!

Jete tvaroh? Toto je 5 dôvodov, prečo by ste mali!

Rate this post

To, že tvaroh je pre ľudské telo veľmi prospešný, vieme asi všetci, niektorí ho dokonca považujú za “biele zlato”. Čím je to spôsobené a prečo by ste ho mali jesť aj vy? 

1. Svaly, svaly, svaly

Bielkoviny, respektíve aminokyseliny, ktoré sa v bielkovinách nachádzajú, sú základnými stavebnými jednotkami svalov. Všimli ste si, koľko bielkovín obsahuje 250g čistého tvarohu? Nuž, okolo 30 gramov, čo je fakt dosť. Najmä keď si to porovnáte s proteínom, ktorý si dáte po fitku, ktorý taktiež obsahuje okolo 30 gramov bielkoviny, niekedy aj menej. Tvaroh je tak skvelý prírodný zdroj bielkovín pre tých, ktorí sa snažia budovať svalovú hmotu.

2. Je veľmi ľahko stráviteľný

Bielkoviny sa síce trávia dlho, ale veľmi ľahko, nezaťažujú tak tráviaci systém. Keďže tvaroh je z veľkej časti čistá bielkovina, je vhodný ako veľmi jednoducho stráviteľné jedlo pre ľudí s problémami so žalúdkom, žlčníkom, črevami alebo pečeňou.

3. Tvaroh sa trávi pomaly

Poviete si, aká je výhoda v tom, že sa trávi pomaly? Vedzte, že pre mnohých ľudí veľká. Ako sme spomínali v predchádzajúcom bode, bielkoviny sa trávia dlho, ale nie preto, že by nadmerne zaťažovali tráviacu sústavu. Vďaka tomu, že sa trávia dlho, na dlhú dobu človeka aj zasýtia, čo je výhodné, pokiaľ sa snažíte schudnúť alebo sa len potrebujete rýchlo zasýtiť na dlhšiu dobu.

4. Obsahuje minimum kalórií

tvaroh

Nielen preto, že na dlho zasýti, ale aj preto, že obsahuje minimum kalórií, je tvaroh mimoriadne výhodný pre každého, kto sa snaží chudnúť. Z tohto dôvodu je vhodný aj ľudí s problémami s nadváhou alebo cukrovkou. Koľko konkrétne je to minimum? V 250g tvarohu nájdete iba 163 kalórií, čo ho radí medzi najmenej kalorické jedlá, ktoré si môžete dopriať.

5. V tvarohu je veľa prospešných látok

Okrem toho, že veľké percento tvarohu tvoria prospešné bielkoviny, aj ten zvyšok ešte obsahuje veľa prospešných látok. Tvaroh obsahuje veľa vitamínov a minerálov, z takých najdôležitejších môžeme spomenúť napríklad B6, B12, A, C, D, E, riboflavín, tiamín, kyselinu listovú a dokonca aj betakarotén, vápnik, draslík, horčík, mangán, zinok, meď, selén, či fluorid. Je to vyčerpávajúci zoznam a vedzte, že stále nie úplne kompletný.

Tak čo, motivoval som vás dostatočne, aby ste si tvaroh dopriali aj vy? 🙂

 

Páčil sa ti článok?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *