Chia semienka – malé ale výživné!

Chia semienka – malé ale výživné!

Správna strava by mala byť jedným z hlavných bodov zdravej životosprávy ľudí, ktorí sa rozhodli o seba a svoje telo lepšie starať. Často títo ľudia vyhľadávajú rôzne spôsoby ako si aj bežnú stravu obohatiť o niečo zdravé. Jedným z dobrých doplnkov sú chia semienka, ktorých pozitívne účinky pre organizmus často ľudia nepoznajú. Pozrime sa na ne teda bližšie.

Chia a trávenie

Chia semienka sú známe svojím vysokým obsahom vlákniny už v malom množstve. Vďaka nej nám pozitívne ovplyvňujú tráviaci systém, majú detoxikačné účinky, prečisťujú črevá s čím súvisí aj väčší objem a kvalita stolice. Okrem iného chia semienka dokážu predĺžiť pocit nasýtenosti a to tým, že sú schopné absorbovať veľké množstvo vody, zmeniť svoju konzistenciu na gélovú a tým predĺžiť pocit nesýtenia.

Pre zdravé srdce

Dostatočné množstvo omega-3 mastných kyselín v chia semienkach je prevenciou pred množstvom zápalových ochorení, taktiež znižujú krvný tlak v dôsledku čoho sa neodporúčajú na konzumáciu ľudom trpiacim nízkym krvným tlakom. Regulujú hladinu cholesterolu v tele, obsahujú veľa zdravých tukov, ktoré telo potom premieňa na potrebné vitamíny a dokonca vďaka obsahu aminokyselín pôsobia proti kardiovaskulárnym ochoreniam.

Chia semienka proti diabetu 2. typu

Vďaka už vyššie spomínanej vláknine sú tieto semienka vhodné ako prevencia pred ochorením na diabetes. Vláknina totiž spomaľuje vstrebávanie jednoduchých cukrov a udržiava ich stálu hladinu. Spolu s kyselinou alfa-linolénovou sú účinné v boji proti diabetu aj rakovine krčka maternice.

Treba si dať pozor

Síce ide o zdravú potravinu, ale aj tá má obmedzené dávkovanie. Odporúčajú sa max. 2 čajové lyžičky denne. Pozor si však musia dať ľudia trpiaci nízkym krvným tlakom a najmä staršia generácia, keďže chia semienka znižujú tlak. Ďalej by sa jej mali vyhnúť ľudia už trpiaci srdcovými ochoreniami. Nemusia ich úplne vyradiť zo svojho jedálnička, ale je lepšie ich obmedziť. Aj tí čo trpia problémami so žlčníkom by ich nemali jesť v celku, ale radšej rozomleté alebo ako nápoj.

 

Páčil sa ti článok?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *