5 najväčších chýb pri cvičení, ktorých sa musíte vyvarovať!

5 najväčších chýb pri cvičení, ktorých sa musíte vyvarovať!

Aj vás hnevá, že napriek mnohým odpracovaným hodinám vo fitku stále nevidíte očakávané výsledky? Cítite, že asi niečo robíte zle? Je to dosť možné, toto je 5 najväčších chýb pri cvičení, vďaka ktorým očakávané výsledky nikdy nedosiahnete a navyše, môžu byť aj poriadne nebezpečné!

1. Slabá alebo žiadna rozcvička

Čo spravíte ako prvé, keď prídete do posilky? Ak si hneď naložíte plnú váhu na benchpress, robíte obrovskú chybu a mali by ste s tým ihneď prestať. Rozcvička sa môže javiť ako zbytočné zabitie piatich minút, toto si však budete myslieť len dovtedy, pokiaľ si vážne nenatiahnete nejaký sval alebo šľachu. Rozcvička totiž slúži na zahriatie svalov, zlepšenie cirkulácie krvi a celkovú prípravu tela na fyzickú záťaž, pokiaľ si nechcete koledovať o vážny problém, nemali by ste na ňu nikdy zabúdať.

2. Zlá technika

Medzi chyby, ktoré sa najviac prejavia na finálnych výsledkoch vášho cvičenia, patrí zlá technika. Ak máte zlú techniku, môžete cvičiť ako často len chcete, ale požadované výsledky nedosiahnete nikdy. Nehovoriac o tom, že zlá technika takmer vo všetkých prípadoch vedie k zraneniam, ktoré sa skôr či neskôr objavia. To, ako ma správna technika vyzerať, závisí od daného cviku, pokiaľ si nie ste istí, odporúčame pozrieť si nejaké videá na YouTube, kde profesionáli radia, ako daný cvik správne cvičiť a akým chybám sa vyvarovať. Obrátiť sa môžete aj na skúsenejších ľudí vo fitku, ktorí vám určite radi poradia alebo trénera.

3. Zlá výživa, nedostatok tekutín

cvicenie tekutiny

Výživa pri cvičení je veľmi komplexný pojem, jedno je však isté – pokiaľ cvičíte, mali by ste využívať výživové doplnky. Bežná strava totiž málokedy obsahuje všetky potrebné látky, ktoré sú pri cvičení kľúčové. Základom je proteín, keďže bielkoviny sú základnou stavebnou látkou svalov, bez proteínov vám žiadne svaly nikdy nenarastú. Bežným jedlom väčšina z nás nedokáže prijať potrebné množstvo proteínov, proteín po cvičení v podobe proteínového nápoja, kaše, prípadne tvarohu by tak mal byť základ. Na výber máte navyše veľa iných doplnkov stravy, ktoré vaše výsledky môžu len zlepšiť. Okrem toho by ste do fitka nikdy nemali ísť s prázdnym bruchom, ale dať si pred tým nejaké malé jedlo, ktoré vám dodá energiu. V opačnom prípade totiž telo môže začať získavať energiu zo svalov, čo určite nechcete. Samozrejmosťou je pitný režim, neustále prijímanie tekutín počas cvičenia rozrieďuje krv, čo zlepšuje prísun energie a kyslíka do svalov.

4. Nesprávne dýchanie

Nepravidelné dýchanie, prípadne zadržiavanie dychu má za následok nedostatočný prísun kyslíku do organizmu, vďaka čomu menej vládzete a cítite sa slabo a bez energie. Správne dýchanie je súčasťou správnej techniky cviku, mali by ste si teda na neho dávať veľký pozor a naučiť sa dýchať tak, ako je to správne. Pri väčšine cvikov je princíp takýto – nadychujete sa pri negatívnej fáze cviku, teda vtedy, keď je záťaž danej partie nižšia a vydychujete pri pozitívnej fáze pohybu, teda keď je záťaž na sval najväčšia.

5. Nepravidelnosť

Nepravidelné a neorganizované cvičenie patrí medzi najväčších zabijakov výsledkov, bez pravidelnosti to jednoducho nejde. Optimálne je chodiť do fitka 3 krát do týždňa, s tým, že medzi “fitkovými” dňami, kedy cvičíte jednu svalovú partiu, by ste si mali nechávať aspoň 24 hodinovú pauzu. Ideálna schéma cvičenia tak môže byť napríklad pondelok, streda, piatok. Regenerácia svalov je veľmi dôležitá, chodiť do fitka každý deň môže byť na škodu, pokiaľ neviete, ako nato a nestriedate správne jednotlivé svalové partie. Naopak, nepravidelné cvičenie, kedy do fitka idete raz štyrikrát a raz jedenkrát do týždňa, tiež nie je správne. Podstatné je rozdelenie si svalových partií medzi jednotlivé dni tak, aby ste ich precvičili čo najlepšie. Ak si nechcete platiť trénera, na internete nájdete obrovské množstvo rôznych tréningových plánov, stačí len trochu pohľadať a vybrať si ten najvýhodnejší pre vás 😉

Páčil sa ti článok?

One thought on “5 najväčších chýb pri cvičení, ktorých sa musíte vyvarovať!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *